Pod Petrovem? V centru? Brněnské nádraží a magistrátní kryptografie

Magistrát města Brna v čele s prvním náměstkem primátora, Robertem Kotzianem, soustavně pracuje na matení veřejnosti snahou vyvolat dojem, že varianta tzv. „Nádraží pod Petrovem“ a modernizace nádraží ve stávající poloze jsou různé věci. A že ti, kteří si přejí zachovat nádraží v centru (jako jsou například zelení) buď neví, co chtějí, nebo lžou a veřejnost matou oni.

„Nádraží pod Petrovem“Chybik + Kristof Associated Architects

To je ale nesmysl a účelová manipulace – varianta „Nádraží pod Petrovem“, tedy projekt zpracovaný odbornou skupinou občanské koalice Nádraží v centru, sice počítá i s vybudováním nové odbavovací haly a protažením nádraží až na Nové sady, přitom ale využívá i stávající prostor nádraží, koleje a tramvajové zastávky. Jinými slovy, takzvané „Nádraží pod Petrovem“ je konkrétní variantou modernizace nádraží ve stávající poloze, tedy v centru města (obsáhlá prezentace projektu dostupná zde).

Zelení dlouhodobě podporují modernizaci nádraží ve stávající poloze a k variantě „Nádraží pod Petrovem“ se hlásí. Technickou proveditelnost této varianty i její přibližně shodnou cenovou nákladnost jako u městem prosazované varianty „Nádraží u řeky“ přitom prokázala nedávná studie, a její jednoznačnou výhodnost pro cestující i pro město prokázaly již studie dřívější (dostupné například zde).

Zároveň podporujeme referendum o poloze nádraží, to chce občanům položit dvě otázky:

1. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice „Brno – hlavní nádraží“ v dosavadní poloze podél ulice Nádražní?

2. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se nejlepší řešení modernizace železniční stanice „Brno hlavní nádraží“ určilo prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží?

Kladná odpověď na první otázku tedy dává zelenou modernizaci nádraží ve stávající poloze = nádraží v centru = „Nádraží pod Petrovem“. Kladná odpověď na druhou otázku pak město pověřuje hledáním optimální možnosti konkrétního architektonického řešení formou otevřené soutěže.

Věříme, že referendum je jediná možnost, jak ukončit dlouholeté spory a konečně dosáhnout toho, aby Brno mělo moderní nádraží, které si zaslouží.

Autor: Matouš Vencálek | pátek 4.7.2014 12:05 | karma článku: 13,85 | přečteno: 1046x
  • Další články autora

Matouš Vencálek

Muslimové jsou noví cikáni

6.2.2015 v 20:28 | Karma: 24,29

Matouš Vencálek

Kam kráčí Jižní centrum?

15.4.2014 v 11:57 | Karma: 12,20
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3497x
Člen předsednictva Strany zelených, působí na Ústavu religionistiky na Masarykově univerzitě v Brně.

Seznam rubrik