Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pod Petrovem? V centru? Brněnské nádraží a magistrátní kryptografie

4. 07. 2014 12:05:30
Magistrát města Brna v čele s prvním náměstkem primátora, Robertem Kotzianem, soustavně pracuje na matení veřejnosti snahou vyvolat dojem, že varianta tzv. „Nádraží pod Petrovem“ a modernizace nádraží ve stávající poloze jsou různé věci. A že ti, kteří si přejí zachovat nádraží v centru (jako jsou například zelení) buď neví, co chtějí, nebo lžou a veřejnost matou oni.
„Nádraží pod Petrovem“„Nádraží pod Petrovem“Chybik + Kristof Associated Architects

To je ale nesmysl a účelová manipulace – varianta „Nádraží pod Petrovem“, tedy projekt zpracovaný odbornou skupinou občanské koalice Nádraží v centru, sice počítá i s vybudováním nové odbavovací haly a protažením nádraží až na Nové sady, přitom ale využívá i stávající prostor nádraží, koleje a tramvajové zastávky. Jinými slovy, takzvané „Nádraží pod Petrovem“ je konkrétní variantou modernizace nádraží ve stávající poloze, tedy v centru města (obsáhlá prezentace projektu dostupná zde).

Zelení dlouhodobě podporují modernizaci nádraží ve stávající poloze a k variantě „Nádraží pod Petrovem“ se hlásí. Technickou proveditelnost této varianty i její přibližně shodnou cenovou nákladnost jako u městem prosazované varianty „Nádraží u řeky“ přitom prokázala nedávná studie, a její jednoznačnou výhodnost pro cestující i pro město prokázaly již studie dřívější (dostupné například zde).

Zároveň podporujeme referendum o poloze nádraží, to chce občanům položit dvě otázky:

1. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice „Brno – hlavní nádraží“ v dosavadní poloze podél ulice Nádražní?

2. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se nejlepší řešení modernizace železniční stanice „Brno hlavní nádraží“ určilo prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží?

Kladná odpověď na první otázku tedy dává zelenou modernizaci nádraží ve stávající poloze = nádraží v centru = „Nádraží pod Petrovem“. Kladná odpověď na druhou otázku pak město pověřuje hledáním optimální možnosti konkrétního architektonického řešení formou otevřené soutěže.

Věříme, že referendum je jediná možnost, jak ukončit dlouholeté spory a konečně dosáhnout toho, aby Brno mělo moderní nádraží, které si zaslouží.

Autor: Matouš Vencálek | pátek 4.7.2014 12:05 | karma článku: 12.97 | přečteno: 1034x

Další články blogera

Matouš Vencálek

Omezit podporu inkluze by byla velká chyba

Ministr financí Pilný žádá po ministru školství Štechovi, aby osekal podporu inkluze, protože prý stojí víc než se odhadovalo. To by ale byla velká chyba.

26.7.2017 v 7:00 | Karma článku: 7.60 | Přečteno: 1341 | Diskuse

Matouš Vencálek

Je setkání s dalajlámou nebezpečím pro ekonomiku?

Čínská vláda samozřejmě nemá ráda, když se zástupci jiných států setkávají s dalajlámou – vždy vyjadřuje „ostrý nesouhlas“, hrozí sankcemi a přerušením diplomatických styků. Co ale skutečně hrozí?

19.10.2016 v 7:00 | Karma článku: 28.80 | Přečteno: 1748 | Diskuse

Matouš Vencálek

Vzdělávání místo školství?

O problémech českého školství jsem již psal a mluvil mnohokrát, tentokrát to zkusím jinak – pozitivněji a s vizí.

22.9.2016 v 18:18 | Karma článku: 11.73 | Přečteno: 376 | Diskuse

Matouš Vencálek

Platy v českém školství? Horší než se mohou zdát...

České školství se bezesporu potýká s mnoha problémy. Povolání učitele zcela ztratilo prestiž a téměř dvě třetiny uchazečů o pedagogické vzdělání nechtějí učit[1]. Na vině je z velké části demotivující finanční ohodnocení...

17.5.2016 v 8:00 | Karma článku: 13.18 | Přečteno: 920 | Diskuse

Další články z rubriky Brno

Ruth J. Weiniger

Píšu článek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat. Quis

29.6.2017 v 14:17 | Karma článku: 5.04 | Přečteno: 138 | Diskuse

Jaroslav Dittrich

V Brně hoří cirkus a ohrožuje město!

Tentokrát bych si dovolil začít můj článek krátkým pohledem do historie, leč pro město Brno a jeho polozelenou vládnoucí koalici je tento pohled aktuální a zároveň je důrazným varováním před jejím dalším působením na radnici.

26.6.2017 v 21:00 | Karma článku: 19.03 | Přečteno: 790 | Diskuse

Lucie Gavendová

Není už černá a bílá. Jen šedá.

. Už je to chvíle, kdy jsem byla přesvědčená o "pravdě" a realitě. Zrodilo se spoustu nových životů a spoustu toho zemřelo. Stejně, jako se ve mě probudila nekonečná láska. A bariéry slov a pocitů zmizely v zapomnění.

26.6.2017 v 15:31 | Karma článku: 6.27 | Přečteno: 199 | Diskuse

Igor Tesařík

Řešení sociální péče o seniory ?

Nedávno jsem zde psal o tom, jak se náš stát "stará o seniory". Zde jen dodatek, kterým bych rád vyjádřil své pocity a poděkování

7.6.2017 v 17:23 | Karma článku: 21.51 | Přečteno: 832 | Diskuse

Jiří Šebek

Bude hlas lidu vyslyšen?

Architekti Města Brna sdělili plánované projekty pro nadcházející roky. Lidé vznášeli dotazy a hledali řešení pro současné problémy v jejich okolí.

31.5.2017 v 10:45 | Karma článku: 9.26 | Přečteno: 789 | Diskuse
Počet článků 17 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3495

Člen předsednictva Strany zelených, působí na Ústavu religionistiky na Masarykově univerzitě v Brně.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.